Un racó on abocar el que sóc, el que voldría ser i el que seré.

Qüestionari

1. El principal tret del meu caràcter?

Les ganes de sentirme viva o la curiositat en vers moltíssimes coses, vindría a ser el mateix...

2. La qualitat que prefereixo en un home?

Si n'he d'escollir una, que costa, sería que es permeti ser humà, vull dir, que no es blindi.

3. La qualitat que prefereixo en una dona?

Que sabent com es pot fer mal utilitzant certes aptituts, sàpiga utilitzar aquesta força, per millorar les relacions del voltant i no per manipular o per fer mal a les persones del voltant.

4. Allò que més estimo en els amics?

Que fan i donen, sense esperar res a canvi;
Fàs si vols, dones si vols, però no exigeixes.

5. El meu principal defecte?

Ser una exagerada en molts aspectes de la meua vida.

6. La meva ocupació preferida?

Sentir

7. El meu somni de benestar?

Tal com vaig ara per ara en el camí,
però afegint-hi una mica més de bellessa al voltant.

8. Quina fóra la meva pitjor desgràcia?

Vindría a ser la mateixa cosa, però vista des de dos punts de vista,
que el dolor em superés, que es tanqués la posibilitat de conmoures.

9. Què voldria ser?

Quan sigui molt gran, voldría ser escriptora.

10. On desitjaria viure?

Veure tants programes, pel.licules, reportatges i llibres,
fan una barreja d'aquest lloc,
per tant suposo que vé a ser un espai imaginari;

A una gran vall, que nés a parar a uns acantilats, on faci més aviat fred que no pas calor, on hi hagi llum, molt verd, aigua i molt poca gent, que pugui anar a cavall a tot arréu, on em faci qüasi tot jo, des d'on vegi un far, amb un piano i que tingui internet.

11. Quin color prefereixo?

De bones a primeres el groc, després ja sería qüestió de matitzar,
com en tot, però ara no deu ser el cas.

12. Quina flor prefereixo?

Vaig començar estimant les flors aquelles que creixen al voltant dels marges a la primavera, aquelles vermelles que es mor en no res i que tenen tres petals.
Em captivava la seua fragilitat. (No sóc capaç d'identificar el nom)
De joveneta volía les margarides, l'olor, la sencillesa.
Després em va embadalir l'iris, per la seua sofisticació.

I ara diría si he d'escollir, que estimo les roses i diría que cada día més, sobretot aquelles vellutades que he tingut la sort de trobar algún cop a les rambles de Barcelona i que sorprenentment...
fan una olor que et penetra fins l'ànima.

13. Quin ocell prefereixo?

Em va enamorar l'albatros i diría que encara no l'ha superat cap altre.

14. Els meus autors preferits en prosa?

La Carmen Martin Gaite, en Italo Calvino, en Poe i molts d'altres de segur, però si vaig a mirar com es diuen els autors dels llibres que m'han marcat, sería fer trampa.

15. Els poetes preferits?

Desconec la poesía, m'agrada ser rebuscada, però em costa volguer
aproparme a altres complicacions més rebuscades que la meua.
El que sí contaría com a poetes, son aquells que m'han burxat dins el cap i dins el que sóc només passant la mà com qui no vol la cosa o més ben dit, escoltant-los.
Els meus "poetes" preferits podríen ser, Fernando Delgadillo,
LLuís Llac, Lluis Eduardo Aute.

16. Els herois de ficció?

M'agradava molt "El Jabato"
El protagonista de Las cenizas de Ángela ( el llibre)
Però de segur qualsevol personatge que fós coherent
amb el que creia.
Quedés com quedés davant dels demés.

17. Les meves heroïnes de ficció preferides?

En tinc una que la tinc clavadeta... Hanna del Sulitzer
i ara mateix no em vé cap més.

18. Els meus compositors predilectes?

Dels que m'agraden, no tot el que han fet m'agrada,
però si tenen peces que les he fet meues,
Vivaldi, Motzar, Hendel, Chopen, Gerswing,
aquell que fà bandes sonores de moltíssimes pel.lícules,
no recordo el nom,
i, tocant-me la moral soberanament,
m'adono que no recordo alguns altres que voldría anomenar,
ho hauré de revisar.

19. Els pintors predilectes?

En Veermer, va ser el primer en atraparme,
jope, veig que la meua memória es nefasta...
Ho buscaré també.

20. Els meus herois de la vida real?

Tu

21. Les meves heroïnes històriques?

Juana la Loca em sedueix moltíssim

22. Els noms que prefereixo?

Prefereixo sempre, els noms de persones estimades.

23. Què detesto més que res?

L'imposibilitat de canviar, subjectiva o no.

24. Quins caràcters històrics menyspreo més?

Desdir-se d'alló que s'ha fet.

25. Quin fet militar admiro més?

No sé que respondre...

26. Quina reforma admiro més?

Aquella que afavoreix el camí cap a on dessitjem.

27. Quins dons naturals voldria tenir?

Voldría ser encara més visceral, per poder crear constantment
i morir en l'intent com en Tolous-lutrec.

28. Com m’agradaria morir?

Com vaig néixer, sense escollir la manera.

29. Estat present del meu esperit?

Emocionada

30. Fets que m’inspiren més indulgència?

Ser egoista, tenir por.

31. El meu lema?

Fés el que creguis i assumeix les conseqüencies.

.

Seguidors

Arxiu del blog